Het zestiende Radioweekend in Ommen, op camping Varsenerveld. Een kleine groep, een leuk weekend en goed weer.
Dat wil zeggen, het was behoorlijk warm met temperaturen rond de 30°C op vrijdag. Vrijdagavond rond half zeven een korte (onweers)bui met heftige rukwinden. Zo plotseling dat ik mijn luifel niet zo snel kon indraaien: een scheur erin… š
(De luifel heb ik de vrijdag erop samen met een ervaren kennis in Deventer gerepareerd: hij is weer als nieuw!)
Rob PA0RBL en Carmen waren er het eerst, maar die maken er dan ook een korte vakantie van. Op donderdag vervolgens Hans PC9F, wij tweeƫn (Femma PA3DWK en Aloys PA3DAT). Even later Patrick PD7PW en Rafaƫla en na zijn werk Joeri PE5JW.
Op vrijdag arriveren Gerrit PA2GBR, Jan-Reint PA3DNA en Wilko PA8KW. Op zaterdag Alexander PA8S, Arbo PH0AS en Corine, de echtgenote van Joeri.
Qua antennes hadden we dit jaar een 2 elements Yagi voor 10, 15 en 20m (met rotor). Daarnaast nog de vertical voor 40m van Herman PD1ACK die zelf niet aanwezig was. Echter de condities op de kortegolf, dit weekend, waren slecht. Weinig mooie, verre verbindingen, des te meer onderlinge gezelligheid!
Op zaterdag aan het eind van de middag uiteraard de traditionele barbecue. Net als vorig jaar een foto-overzicht, samengesteld met (Whatsapp-)fotoās van ons allemaal.



Geef een reactie